28 juni 2008

1. september - ja det är klart att jag trivs med att det är juni och naturligtvis vill jag att sommaren ska vara lång. men det är härligt att tänka på att jag får börja modeskissa, mönsterkonstruera och sy igen när hösten kommer. kanske kommer det att kännas lite mindre mörkt bara därför

2. ny musik - det finns nog inget som gör mig lika glad som att få nya musiktips

3. texter - det är helt galet fantastiskt stort att få texter skickade till sig. tänk att när man ber om att "du ska skriva en sån och sån text och lämna in den senast då och då" så går det ofta trögt. men sen dimper det ner texter som inte alls ska betygsättas och som är helt geniala. alltså är det inte alls sant att betygen är ett måste för att elever ska prestera. jag måste verkligen jobba på det här med nya klassen, det är ju inte meningen att vi ska ta död på kreativiteten, vi ska ju ta vara på den. mer individanpassat och mindre lärarstyrda lektioner, och den som tror att det leder till en flumskola är välkommen på mina lektioner så ska jag bevisa motsatsen. jäklar vad peppad jag känner mig inför nästa termin helt plötsligt

Inga kommentarer: